خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

نهج‌ البلاغه‌خوانی#۶#خطبه‌ی پنجاهم

چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۰۵ ق.ظ

اگر باطل از آمیزش با حق خالص مى شد راه بر حق جویان پوشیده نمى ماند. و اگر حق در پوشش باطل پنهان نمى گشت زبان دشمنان یاوه گو از آن قطع مى گشت. ولى پاره اى از حق و پاره اى از باطل فراهم شده و در هم آمیخته مى شود، در این وقت شیطان بر دوستانش مسلط مى شود، و آنان که لطف حق شاملشـان شـده نجـات مى یابنـد.


پ.ن: حق و باطل همیشه در هم آمیخته‌اند. خیلی سخته تشخیصشون از هم... اصلا صفر و یکی نیست... حواسم باشه!



بی‌ربط‌نوشت: ۵ روز...

  • مهسا -

نظرات  (۴)

بسیار زیبا
داشتم این آیه می خوندم بعدشم حدیث حضرت علی و بعدش یاد این پست افتادم گفتم بد نیست 
این آیه تو نظرهای این پست باشه :)

وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَکْتُمُواْ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ

و حق را به باطل درنیامیزید، و حقیقت را- با آنکه خود مى‏دانید- کتمان نکنید.
    سوره : البقرة آیه : 42
پاسخ:
:)
مرسی :)
بله 5 روز
هرچند که روز های سختش گذشته اما همین در انتظار بودنم خودش خیلی سخته
یه معلم داشتیم می گفت: ((زمان جنگ پاسبانی خیلی سخت بود ، چون همش در انتظار بودیم
در انتظار بودنم خیلی سخته  آقا امام زمان هم همش در انتظاره خیلی سخته))
هه دارم می زنم جاده خاکی :)) بحث عوض شد :دی
ان شا الله خبر خوشی در راه باشه و از رتبه ات راضی باشی که به همه اعلامش کنی :)
پاسخ:
خیلی ممنون :) ان‌شاءالله.
کلا انتظار مقوله‌ی سختیه.
راستش اصلا اینقدر دیدم عوض شد هبه زندگی که دیگه برام نفس نتیجه مهم نیست. یعنی اصلا اینکه حالا قبول نشدم بعدش چی می‌شه و این‌ها برام مسئله نیست. الان فقط دوست دارم بتونم با بقیه خوشحالی کنم اون زمان. خیلی وقته وقت نکردم خوشحالی کنم!  یه بهانه‌ست صرفا :دی
ممنون :)
احسنتم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">