خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

Israel

پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۴۹ ب.ظ


یه friend آمریکایی دارم من توی فیسبوک. یه بار بهم گفت در مورد ایران واسم بگو. تحریم رو نمی‌دونست یعنی چی. فیلتر رو باور نمی‌کرد. شرایطی که براش توضیح می‌دادم رو نمی‌تونست بپذیره! دائم می‌گفت: خدای من! این که عدالت نیست!

دیروز دیدم یه عکسی رو لایک کرده تو یه پیجی: I support Israel.
بهش یه پیغام دادم گفتم واقعا حمایت می‌کنی از اسرائیل؟!‌آخه چرا؟!‌پس فلسطینی‌ها چی؟!
جواب داده:
I am not against with any country

I like support for Israel, i like support for Palestinians, I like support for Iran, and for all the countries

I don't like the war

I like peace

Ok My friend :)

بهش گفتم صلح؟!‌کدوم صلح؟!‌ تو چی از جنگ می‌دونی؟!‌چی از صبح می‌دونی؟!‌ انگار دنیا کلا تو خوشیه و مردم خوشی می‌زنه زیر دلشون که می‌جنگن.

بعد رفتم تو همون پیجه و کامنتهاشو خوندم. همه چنان قربون صدقه‌ی اسرائیل رفته بودند که من باورم نمی‌شد!! کامنتها از ایرانی‌ها هم بود تازه!
چندتاشو داشته باشین:

- The ONLY democracy in the ENTIRE Middle East.

- I'm a Christian, Israels is Gods people, Their God is my God, Therefore Israels People is my people and I will always and forever support them, until God himself comes and tells me other wise. Shalom Israel much love and respect.

-And G-d said to Moses, "Jerusalem, the land of the Jews!" Such dynamically innovative, technologically advanced, medical geniuses, humanitarian people-(did u know that the Palestinians refuse medical care to their own people and leave them to die and Israel's hospitals are filled with these people to help cure and bring them back to health). Let's put things in perspective, a tiny piece of land in comparison to the majority of other countries....and all through history all we have ever wanted is to live in peace! G-d bless Eretz YIsrael and Klal YIsrael! Amen, Amen, Amen! B"H kg

 


همه‌شون به اتفاق تو کامنتهاشون اشاره کرده بودن که:
Jewish people are God's chosen!
 یهودی‌ها برگزیده‌های خدا هستند...
 
یا یکی نوشته بود که اون سرزمین مال خداست و خدا خودش اونجا رو از فلسطینی‌ها پس گرفت!!!

من یه کامنت گذاشتم که: But what about Palestinians?!

یکی بهم جواب داده:

Its the Jewish people that are G-ds chosen not the Palestinians

من دیگه صبحتی ندارم :) فکر می‌کردم فقط ایرانی‌ها فکر می‌کنن که در آسمون باز شده و اینا افتادند پایین!!! نگو همه‌جای دنیا همینه! نژاد برتر؟! برگزیده‌های خدا؟!!‌ Dear God!!!!

 

بعدانوشت:

ممنونم از این همه آزادی بیان :)
یه کامنت گذاشته بودم با این مضمون که یهودی‌ها نژاد برتر نیستند و برگزیدگان خدا نیستند همونطور که پیروان هیچ دین و مسلک دیگری برگزیده خدا نیستند. ما همه بنده‌ی خداییم و خواهر و برادریم. چه مسیحی باشیم و چه یهودی و چه مسلمان و چه حتی بی‌خدا.
کامنتم رو پاک کردند و بلاکم کردند :)

  • مهسا -

نظرات  (۱۵)

نمی‌خواستم نظر بذارم؛ حداقل نه الآن و اینجا. وقتی نظر رهگذر رو دیدم وسوسه شدم!
منم اتفاقی اومدم وبلاگت. و دارم همه‌ی مطالب رو می‌خونم. دانشجوی سال اول کامپیوتر بودم امسال، البته مشهد :)
خیلی از پست‌ها احساس همزادپنداری می‌کردم. مخصوصا مطالب مربوط به خوابگاه و دلتنگی‌ها و غرها و کلا احساساتی‌ترها! احساس می‌کنم هرچی میام جلوتر قراره احساسات آینده‌ی خودم رو بخونم! 
نمی‌دونم چرا احساس می‌کنم دارم برای سیده‌مهسا(شایدم مهساسادات)ی سال ۹۳ نظر میذارم! هنوز پست‌های سال ۹۶ رو نخوندم و نمی‌دونم چی پیش اومده! احساس جالبیه! به‌هرحال امیدوارم هم مهسای سال ۹۶ از جایی که ایستاده خوشحال باشه و هم مهسای سال‌های بعدی و بعدی و ... :)

پاسخ:
چقدر جذاب!
ممنون که میخونیدم:)
امیدوارم که موفق باشید...
مهسا-سادات- سادات سال ۹۳ با سال ۹۶ به اندازه ۱۰ سال فرق کرده...

خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا......
آقا حمید! من به زندگیم پای حرفای رائفی پور ننشستم!

من: O-o
این تیزهوشانی ها همیشه یه سری مسایل خاص دارن...
هم خوب و هم بد...
یه جوریایی خاصن...قبول نداری؟!
تو سایت مدرسه هم واسش پیام تسلیت گذاشتن!
پاسخ:
خاص بودن واقعی داره از بین می‌ره دیگه به خاطر نحوه‌ی غلط گزینش و زیاد شدن تعداد. الا نبیشتر آخه ادای خاص بودن درمیارن بچه‌ها. ولی قدیمی‌ترها آره...خاص بودن!
فردا مراسم تشییع اون دوستمونه...
امروز اعضای بدنشو اهدا کردن...
توی اخبار شبکه اصفهان هم نشون داد...
جو شدید خفه ست...
حال همه افتضاحه...
حافظ کل قرآن بود و یک سال تحصیلی رو برای این کار مرخصی گرفته بود...
به معنای واقعی دختر ماهی بود و یک نمونه ی کامل در کل مدرسه بود...
پاسخ:
روحش شاد واقعا... جای اون که خوبه... :(
زمان ما تو عید نوروز یه دختری خودکشی کرد...من اول دبیرستان بودم.تا آخر اون سال تحصیلی جو مدرسه وحشتناک خفه و افسرده بود...
به پایینی
این مزخرفاتی که توی سخنرانی امسال رائفی پور شنیدی رو بریز دور.
چشماتو باز کن ببین دنیا چطوریه. به فرض هم اگر یک در هزار یهودی ها همچین کاری بکنن، همون یک در هزاره، توطئه خاصی هم پشتش نیست. صرفا یه مشت احمق دیوانه دور هم جمع شدن.
اسم جشن روز سیزدهم هم پوریمه.
پاسخ:
رائفی‌پور؟!‌ مگه کسی به حرفای اون گوش می‌ده هنوز!؟!‌
کلا متعصبان هر مسلکی همینن ها... مسلمون و یهودی و مسیحی و اینا نداره...
این اسراییلی ها یه جشنی دارن یادم نیست اسمش چیه،ولی روز سیزده بدر ماست،اون روز یه بچه غیر یهودی رو جلوی چشم همه قربانی میکنن و با خون اون بچه نون میپزن و میخورن و خوشحالن که نژاد برترن،همچین چیزی حالا دقیقشو یادم نیست،همیچن عوضی هایین!

زهرا راس میگه شکارچی شنبه رو ببین!
پاسخ:
:(((((

بله،اصن من از وقتی اومدم تو این مدرسه اعلمی رو ندیدم!

دبیرای آقا،فقط آقای شکوری و یادگاری (فیزیک) هستن که اونم فقط واسه سوم-چهارم ها...

یکی از بدترین اتفاقات مدرسه یا شاید هم دقیقا بدترین اتفاق مدرسه این چند روز افتاد...یکی از بچه های سوم مدرسه مون که دچار گازگرفتگی شدید حاصل از آتیش سوزی خونه شون شده بود و چند روزی توی کما بود،دیروز دکترا مرگ مغزی اعلام کردن و امروز هم برای اهدای عضو به بیمارستان الزهرا منتقل شد...جالبیش این بود که این دختر یه دسته گل تموم بود...وجنات ازش می بارید،حافظ قرآن بود و درسش عالی بود...

جو مدرسه شدید غمگینه...

روحش شاد...

پاسخ:
واااااااااااااااااااااای خدای من :(( من دیدم تو فیسبوک بچه‌ها ازش نوشتن. ولی نمی‌دونستم اینقدر دردناک بوده :((
وای خدا!!! خوش به حالش با این توصیفاتی که ازش کردی جای اون که خوبه... خدا به خانواده‌ش صبر بده :(
ممنونم:) به هم چنین شما هم موفق باشی:)
واقعا میتونم بگم فرزانگان گندش دراومده،آمار قبولی های کنکور به شدت افت کرده متاسفانه:/
تمامی دبیرای خوب رفتن،حتی آقای اعلمی (دیفرانسیل) هم دیگه اینجا نیس، آقای حق شناس رو اگه خواستی تشریف می برید کلاس بیروووون!!! و همه ی معلمای خوب دیگه رو...چون اغلب معلمای ما قبلا مدرسه ی صفورا بودن...چرا؟! چون خانم نیلچیان خودش قبلا صفورا بوده! معلمایی که خودشون چیزی بارشون نیس ولی از تو بدجور توقع دارن!! همه شون هم این جمله ی کلیشه ای رو میگن: "شما هرروز صبح که میاید مدرسه یه نگاه به سر در مدرسه بکنید ببینید کجا میاید!!!"
توی مدارس تیزهوشان هرکس به جایی میرسه نتیجه ی تلاش خودشه و هیچی دیگه!
خدا قبول کنه 3تا دیگه امتحانامون بیشتر نمونده...پدرمون دراومد...
راستش چه خوشی...ما که هیچی خوشی توی دبیرستان نمیبینیم...نمیدونم هم چرا همه همینو میگن که دبیرستان سال های خوبیه...
واسه روز سمپاد امسال،جشنی که برامون گرفتن یه تعدادی فارغ التحصیل های مدرسه رو آوردن،کلا برنامه دست اونا بود،یه خانمی بود که سال 73 از اینجا فارغ التحصیل شده بود و کامپیوتر صنعتی خونده بود،10 سال آمریکا زندگی کرده بود و 3تا مدرک فوق و دکتراشو از دانشگاه برکلین گرفته بود،الان هم استاد دانشگاه و عضو هییت علمی دانشگاه بود...اصن یه چیزی بود...همه اینجوری بودن:O-o بقیه هم هنوز دانشجو بودن و مثلا فارغ التحصیل سال 86 بودن...چند نفری هم با بچه هاشون اومده بودن:)
پاسخ:
آخی :)‌چه جشن باحالی بوده :دی
ببین الان قدر بدونین هرچند متوجه نمی‌شید. دانشگاه که بیاید هی حسرت دوستی‌های دبیرستان رو می‌خورید...
آقای اعلمی دیفرانسیل واقعا رفتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟  باورم نمی‌شه... :(
سلام،به طور اتفاقی اومدم توی وبلاگتون،تقریبا همه ی مطالب وبلاگتون رو خوندم،برام خیلی جالب بود چون انگار یه جورایی آینده  ی خودمه،منم از اصفهان هستم و الان دوم دبیرستانم،فرزانگان امین یک،اون مطلبی که توش از خانم نیلچیان نوشته بودید برام خیلی جالب بود،چون به این نتیجه رسیدم که فقط من نیستم که اصن نمیتونم باهاش کنار بیام:دی
و اینکه به شدت دوست دارم دانشگاه تهران قبول شم،چیزایی که درباره ی خوابگاه نوشته بودید برام خیلی جالب بود،انگار یه نفر داشت چندسال آینده ام رو بهم میگفت:))) تجربه ی دانشجو بودن و دیگه بچه مدرسه ای نبودن و خوابگاهی بودن و مسیر تهران-اصفهان رو طی کردن و این چیزا واسم هیجان آوره!
مدرسه خیلی عوض شده،یه جورایی نسبت به این چند سال اخیر بدجور افتضاح شده(به گفته ی دیگران از جمله مشاور ها و دبیرا)،معلمای نه چندان خوب و کادری که اصلا به حرف ما توجه نمیکنند!!
سلام،به طور اتفاقی اومدم توی وبلاگتون،تقریبا همه ی مطالب وبلاگتون رو خوندم،برام خیلی جالب بود چون انگار یه جورایی آینده  ی خودمه،منم از اصفهان هستم و الان دوم دبیرستانم،فرزانگان امین یک،اون مطلبی که توش از خانم نیلچیان نوشته بودید برام خیلی جالب بود،چون به این نتیجه رسیدم که فقط من نیستم که اصن نمیتونم باهاش کنار بیام:دی
و اینکه به شدت دوست دارم دانشگاه تهران قبول شم،چیزایی که درباره ی خوابگاه نوشته بودید برام خیلی جالب بود،انگار یه نفر داشت چندسال آینده ام رو بهم میگفت:))) تجربه ی دانشجو بودن و دیگه بچه مدرسه ای نبودن و خوابگاهی بودن و مسیر تهران-اصفهان رو طی کردن و این چیزا واسم هیجان آوره!
مدرسه خیلی عوض شده،یه جورایی نسبت به این چند سال اخیر بدجور افتضاح شده(به گفته ی دیگران از جمله مشاور ها و دبیرا)،معلمای نه چندان خوب و کادری که اصلا به حرف ما توجه نمیکنند!!
پاسخ:
سلام!
آخی :)
موفق باشی!
تجربه‌ی خیلی خوبیه درس خوندن تو تهران...حتی خوابگاه و دوری و این مسیر تهران اصفهان...
مدرسه خیلی وقته دیگه کلا از بین رفته. من دیگه اونجا رو فرزانگان حساب نمی‌کنم و تعلق خاطری بهش ندارم. من زمانی به اون مدرسه تعلق خاطر داشتم که خانم اقارب و سجادیه بودند و آقای حق‌شناس معلممون بودند...
حیف مدرسه‌ی به اون خوبی واقعا که نابودش کردند!
خوب درس بخون!‌از این سال‌های قشنگ مدرسه خیلی استفاده کن :)

اینا چقدر داغون بودن، خدا شفاشون بده.
حالا اسرائیل مساوی با اون چیزی که تو ایران میگن نیست، که یه مشت وحشی و قاتل و متجاوز و دزد باشن. اکثرا متولد همون اسرائیلن و نه مهاجر، یا مهاجرتشون مال خیلی سال پیش بوده.
اسرائیل شاید تنها دموکراسی خاورمیانه باشه، ولی این دموکراسی مال خود اسرائیلیاست، نهایتا رفتارشون با فلسطینی ها درست نیست. اشغال سرزمین های فلسطینی، رفتارهای تبعیض آمیز، عدم تمایل به صلح.
ولی این هیچی از داغون بودن این موجودات کم نمیکنه! ملت برگزیده خدا، هه...
یه چیزی، احیانا تا دو سه سال قبل به جز هم وطن، هم های دیگری مثل هم کلاسی و هم شهری و هم محله و هم خانواده و اینا برات تعریف نشده بود؟!
پاسخ:


چرا تعریف شده بود. ولی هیچکدوم از اینها در من احساس عرق ایجاد نمی‌کرد که! احساس تعلق...


       

بلههههههه! خیلی ممنونم از این همه ارادت فی.س.بو.کیها! :)) ولی خداییش این مردم امریکا هم بدجوری از مرحله پرت اند! اولین باری نیست که این جور چیزها را در موردشان میشنوم.
پاسخ:
آخه اونا با سیاست زندگی نمی‌کنن. اغلب هم هیچی نمی‌دونن از سیاست. ولی تو ایران یه بچه‌ی ۶-۷ ساله هم دیگه یه سری چیزها رو می‌دونه...
  • زهرا نادری
  • من دیگه حرفی ندارم :))
  • زهرا نادری
  • مهسا عجیبه برام که تا حالا راجع به رفتار یهودی‌ها نشنیده بودی!!
    فیلم شکارچی شنبه رو توصیه می‌کنم ببین.
    پاسخ:
    شنیدن کی بود مانند دیدن؟!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">