خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

حقوق زنان!

شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷ ب.ظ
می خواهم از چیزی بنویسم که مدتهاست ذهن مرا به خود مشغول کرده. می خواهم از آدمهایی بنویسم که دائم دم از حقوق زنان می زنند، دم از آزادی زنان می زنند و دم از مساوات زن و مرد و بعد وقتی می خواهند بیرون بروند، ساعتها جلوی آینده می ایستند، بارها لباس عوض می کنند، تمام انواع لوازم آرایشی را برای مثلا زیبا کردن خود استفاده می کنند، کفشهایی می پوشند که موقع راه رفتن با آنها همه ش نگرانِ زمین خوردن اند و بعد شب که می رسند، ساعتها پایشان را در آب ولرم می گذارند تا التهاب و دردش کمتر شود، و تمام فکر و ذکرشان این زیبایی ظاهری است و من نمی فهمم این چه حقوق زنانیست که یک دختر 20 ساله را وامی دارد که برای جلوه کردن در چشم مردها، این همه به خودش سختی بدهد و بعد اینقدر درد را تحمل کند...؟!
هرشب که همسایه های اتاق بغلی را می بینم که با لباس های عجیب و غریب و آرایش های تند و زننده از خوابگاه بیرون می روند، به فکر فرو می روم و از خودم می پرسم، مفهوم "آزادی" برای یک زن چیست؟!
من زیاد آدم مذهبی نیستم، ولی حداقل در یک حدِ معمولی فکر می کنم اسلام بیش از همه یِ این شعارهای عوام فریبانه و دهان پرکن "حقوق زنان" و "تساوی زن و مرد" خواهان آزادی زن، به عنوان یک مخلوق مستقل است!
  • مهسا -

نظرات  (۲)

هرکس آزادی را یه جور معنی میکنه شاید از نظر همسایت آزادی یعنی اینکه بتونه هرکاری خواست برای نشان دادن زیباییهاش بکنه. از نداشتن حجاب گرفته تا.....

من زیاد از این چیزا دیدم همش به اعتقادات آدمها برمیگرده نه لزوما اعتقادات مذهبی ها! پس نمیشه جای دیگری فکر کرد...!!! ولی کاش اسلام جامعمون اسلام واقعی بود تا همه منطقی تر و واقعی تر تصمیم میگرفتند و حرف میزدند.

پاسخ:
کاش...

موضوع اینه که با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نشده. حقوق زنها همچنان پایمال میشه...

اتفاقا متانت یک زن باعث احترام بیشتر به او میشه... حالا اگر خانمی بخواد خودش را تا این حد پایین بیاره که برای لذت بردن مردان خودشو آزار بده میل خودشه و به خودش توهین کرده!

نظر شخصیم اینه که بهتره در مورد آزادی زنان صحبت نکنیم چون واقعا افسرده کننده است!!! اصلا خود اسلام  هیچ جا در مورد آزادی زن حرفی نزده که هیچ! زنها را به در خانه ماندن و اجازه گرفتن از همسر و  خیلی چیزای دیگه که با تعریف امروزی آزادی منافات داره  امر کرده. تنها جایی که به آزادی زن برخورد کردم تو مساله مال و اموالشه که آزاده هر جور دوست داره خرجش کنه! این جوری که من فهمیدم اسلام برای آزادی اهمیت زیادی قائل نشده و بیشتر در مورد آزادگی حرف زده. ..

پاسخ:
درست می گید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">