خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

اردیبهشت و بوی کتاب!

چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰ ب.ظ
سراسر دبیرستان با خودم فکر می کردم، بالاخره هرطور که شده یک روزی یک دانشگاهی در تهران قبول می شوم تا اردیبهشت که می رسد ساده و بی دردسر کوله ام را بیندازم پشتم و راه بیفتم بروم وسط یک مشت کتاب دنیا دنیا رویا ببافم!
تا اینکه پارسال رسید و رویایم محقق شد! با دوستان هم کلاسی و هم دانشگاهی راه افتادیم سمت نمایشگاه و بین کتابها موج خوردیم و خندیدیم و مست از رویا شدیم!
امسال اما آنقدر کار داشتیم و سرمان شلوغ بود که اصلا نفهمیدیم کی اردیبهشت شروع شد! بعد که فهمیدیم یکهو دیدیم که ای دل غافل! روزهای آخر نمایشگاه است و ما هنوز سهممان را از این نمایشگاه برنداشته ایم! این بود که با وجود کارهای خیلی زیاد، با دوست و هم اتاقی سابقم، شبنم راه افتادیم و رفتیم نمایشگاه گردی! اما راستش نه رویایی بافتیم و نه خاطره ای ساختیم!
نمایشگاه بیش از آنکه شبیه به نمایشگاه کتاب باشد شبیه به نمایشگاه قرآن بود! در ورودیش هم کلی غرفه یِ کتابهای کنکوری که سال دیگر باید برویم سراغشان...
کلاً اصلا به دلمان ننشست و احساس کردیم وقتمان را مفت مفت هدر داده ایم!
تنها ره آورد این نمایشگاه برای من اینها بود:
دوره سه جلدی داستان کوتاه در ایران - حسین پاینده
مارک و پلو- منصور ضابطیان
شبهای روشن - داستایوفسکی
  • مهسا -

نظرات  (۳)

امسال نمایشگاه کتاب برام خیییلی خییییلی تلخ بود!! سالهای قبل پدرم تو غرفه مربوط به محل کارش حضور داشت و پارسال در طول مدت نمایشگاه پدرم شبها میومد خونه ما.... اما امسال درست چند روز قبل از نمایشگاه تشخیص داده شد که پدرم بیماره. امسال پدرم نمایشگاه نیومد... ازت خواهش میکنم از ته ته دلت برای شفای پدرم دعا کن...

ببخشید ناراحتت کردم. احساس صمیمیت باعث شد این حرفها را به تو بزنم....

در هر صورت من از دیدن کتاب لذت میبرم! گر چه وقت خوندنشون رو نداشته باشم!! کتابهای جدید مبارک باشه...
از اونجایی که من پارسال فهمیدم وقتم توی نمایشگاه تلف میشه؛امسال نرفتم!
و شنیدم که از پارسال هم افتضاح تر بوده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">