خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

دوستان دبیرستان

پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸ ب.ظ


داشتم آماده می‌شدم که بروم با مریم و شادی عزیز جانم بیرون. قرار همیشگیمان! دم هتل آسمان!‌بعد پیاده گز کردن دنبال رودخانه و پل آذر و رسیدن به «سیب بزرگ» و آیس‌پک شکلات خوردن! داشتم آماده می‌شدم که شنیدم مرتضی به مامان می‌گوید: مهسا واقعا هنوز با دوستای دبیرستان می‌ره بیرون؟! بعد این همه وقت؟! پس چرا من هیچ دوستی ندارم؟

دلم سوخت برایش. برای خود دلتنگ ۱۶ ساله‌اش که تنهای تنهاست در آن مدرسه‌ی خراب‌شده. مدرسه‌ای که به جای اینکه بهش شوق علم بدهد، حس نفرت از روزهای مدرسه را القا کرده.

رفتیم بیرون. مثل همیشه. حرف زدیم. خندیدیم. از ته دل! دوست‌های دانشگاه هرقدر هم که خوب باشند، باز هم دوست‌های دبیرستان چیز دیگرند! امروز که حرف می‌زدیم، خودم متعجب شده بودم از این فاصله‌ی عظیم فضاها و دنیاهایمان با هم. حرف هم را نمی‌فهمیدیم اما با هم حرف می‌زدیم و ناراحت نمی‌شدیم از نفهمیدن هم! وقتی دست هم را می‌گرفتیم و در حالی که دنیاهایمان فاصله‌شان چندین سال نوریست، به هم می‌گفتیم هرموقع بخوای من هستم و پشتتم، بهمان حس آرامش دست می‌داد. چون می‌دانستیم که هستیم. با هم. همیشه.

دوستان دبیرستان چیز دیگرند...خالص‌ است دوستیشان. مهربانیشان...

  • مهسا -

نظرات  (۴)

دوستان خوب در همه دوران های زندگی قابل پیدا شدن هستند! :)
پاسخ:
ایشالا :)
منم پقیقا وقتی بهم میگن دوستات رو نام ببر ، نا خود آگاه دوستای دبیرستانم میاد تو ذهنم ... 
پاسخ:
دقییییقا 
منم پاسخ شما رو خوندم گفتم :    ای وای!!!
مهسا خانوم اصلاً منظورم این نبود شما همچین معیارهایی داشتید فقط یه مثال از دیده‌ها و شنیده‌هام آوردم بگم که بعضی‌ها که میان به طرف آدم برای دوستی همچین نیّت صافی ندارند :دی و اصلاً منظورم با شما و یا دوستان گرامیتون نبود.
و البته خیلی چیزهای دیگه علاوه بار بی‌آلایش بودند آدم تو سن پایین وجود داره که باعث می‌شه برای دوستی‌ها زمان دبیرستان ارزش زیادی قائل بشه...
پاسخ:
:))
شوخی کردم :)‌می‌دونم منظور شما این نبود! :دی
آٰره واقعا...خیلی پاک و بی آلایش بودن دوستی هامون :(
زمانی که دوستی‌های دبیرستانی (البته برای شما احتمالاً از راهنمایی) شکل می‌گیرند قلب‌ها صاف‌تر و بی‌شیله پیله‌ترند ، البته تو دانشگاه هم دوسته خوب پیدا می‌شه امّا سخت...
در زمان دبیرستان انتخاب دوست آپشنی به نام ماشین نداشت در صورتی که الان نه تنها واسه دوستی با جنس مخالف یه آپشن مهم حساب می‌شه واسه دوستی با هم جنس آدم هم یه آپشن حساب می‌کشه 
حس خوبتان رو با معیارهای مسخره دیگران خراب نمی‌کنم ان شا الله که بیشتر با دوستاتون بیرون برید و حسابی خوش‌بگذره :)
پاسخ:
ای وای :))
نه انصافا من دوستای دانشگاهم رو با این معیارها انتخاب نکردم :)) خیلییی دوستشون دارم. ولی باز هم... دوست‌های دبیرستان چیز دیگرند...:)
متشکرم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">