خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

آدم‌های اثربخش-۲

جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۴۶ ب.ظ


دیروز جلسه‌ای برگزار شد به همت انجمن علمی(ACM) دانشکده و از ما دعوت شد در جلسه شرکت کنیم و فیدبک بدهیم. جلسه در ۵ بخش برگزار شد. ارشد خواندن، کار کردن، انتخاب رشته و گرایش و فیلد، اپلای و Phd خواندن. هدف این بود که حرف‌های چند نفر با سرنوشت‌ها و راه‌های متفاوت را بشنویم و از حرف‌هایشان در راستای پاسخ‌گویی به دغدغه‌ها و سوالات ذهنیمان sampleگیری کنیم.

شاید خلاصه‌ای که از جلسه نوشته شده برای چاپ در اف‌یک، اینجا قرار دهم.

ولی از دیشب دارم به این فکر می‌کنم که چقدر بعضی از آدم‌ها خوب هستند و چقدر در جایی که باید باشند، هستند! باز یاد حرف رامتین افتادم و آدم‌های اثربخشی که می‌‌گفت نیاز داریم در دانشگاه. حرف‌های دیروز آقای خ. به قدری خوب بود، که بعد از مدت‌ها احساس کردم آرامش خاطر پیدا کردم. بعضی از آدم‌ها، بودنشان به حس خوبیست که به بقیه می‌دهند. خوش به حال این آدم‌های الهام‌بخش...این آقای خ در جایی از حرف‌هاش گفت دکترا خواندن اشتباه محض است مگر برای کسی که عاشق این است که برگردد داخل دانشگاه «مهندس» تربیت کند. در این بخش از حرف‌هاش تو دلم گفتم: «شما «آدم» تربیت می‌کنید نه فقط «مهندس»»از اینکه چنین آدم‌هایی از راه‌های مختلف وارد زندگیم شده‌اند، واقعا خوشحالم.

بعد مثلا در برهه‌ای از زمان که واقعا نیاز داشتم به یک ریفرش ذهنی، و داشتم از شدت «تردید» منفجر می‌شدم، یک روز از انجمن علمی ایمیل می‌زنند که از شما دعوت می‌کنیم لطفا در این جلسه شرکت کنید و فیدبک بدهید برای برگزاری جلسه در ابعاد بزرگتر. (۱۲ نفر حضور داشتیم) و من هم از خدا خواسته بلند می‌شوم و می‌روم می‌نشینم جایی که باید و حرف‌هایی را می‌شنوم که باید...شاید این حرف‌ها را اگر کمی زودتر می‌شنیدم یا دیرتر فایده‌ای به حالم نداشت. اما الان خوشحالم. چون درست به موقع شنیدم.



پ.ن: فردا صبا می‌ره...

  • مهسا -

نظرات  (۶)

  • بانوی فروردین
  • ارشد من هم 3 ساله شد ولی خوب هم زمان کار تمام وقت هم داشتم:))

    من همیشه دلم می خواست برم برای دکترا آمریکا که این اتفاق هم افتاد و خوشحالم اما امسال واقعاً به این نتیجه رسیدم که باید جمعش کنم و برم پی زندگیم...هزینه درس نباید بیشتر از فایده اش بشه هیچ وقت.
    من با اون آقا موافقم...دکترا برای کسی هستش که می خواد استاد باشه و زندگیش رو وقف علم و یادگیری و یاد دادن بکنه وگرنه از راه های خیلی ساده تر هم می شه پولدار و مشهور و موفق شد.
    پاسخ:
    آخه رشته‌های فنی یه کم فرق دارن. الان بچه‌های ما اکثرا ۵ یا ۶ترمه‌ن تازه بدون اینکه کار کنن :))
    اوهوم. چقدر خوب هشنیدن حرف‌های شماها. ولی من هر روز بیشتر از روز قبل پشیمون می‌شم از تصمیمم!
    از الان روی سه سال نبند ارشد رو مهسا :))  حالا فعلا بگو دو سال. شاید بشه سه سال!
    خوشحال می‌شم اون مطلب اف یک رو به اشتراک بذاری. خیلی دوست دارم بخونمش. دوست دارم ببینیم چی گفتن آدما.
    پاسخ:
    :))
    حامد بهم گفت روی ۳ سال حساب کن که مریض و له و پیر نشی مثل من :)) دیگه مینیمم ۵ ترمه دیگه :دی سر کارشناسی اینقدر اذیت کردم خودمو تا ۸ ترمه تموم کنم! قشنگ پشیمونم! دیگه برای ارشد نمی‌خوام این کارو کنم. می‌خوام یه کم کار کنم روی موضوعم و یه دستاوردی داشته باشه برام درس خوندنم!

    حتما :) اگر سردبیر اجازه بده حتما می‌ذارم. اگر اجازه نده هم متن خودمو می ذارم از خلاصه‌ی جلسه. ضمن اینکه قراره تکه‌هایی از فیلم جلسه‌ اون روز رو بذارن تو سایت.
  • سعیده زارع
  • قطعا بهترین تصمیم رو خواهی گرفت :)
    پاسخ:
    ان‌شاءالله :)
    سلام
    :)
    کار خوبی می‌کنی 
    صبر کن ببین 2 سال دیگه وضعیتت چطوره بعد تصمیم بگیر ;-)
    پاسخ:
    سلام.
    صددرصد :)
    اینطور که صحبت‌های دیروز نتیجه داد، قضیه اینه که تا ۳ سال دیگه هر اتفاقی ممکنه بیفته. ممکنه از درس متنفر شم حتی :)) ممکنه برم به آغوش بازار کار. ممکنه دلم بخواد تغییر رشته بدم. یه درصد کمی هم ممکنه دلم بخواد دکترا بخونم :)) بعد اگر بخوام دکترا بخونم، دوباره ۲ تا موضوع مطرح می‌شه: اپلای کردن و نکردن.
    خلاصه که این قصه سر دراز دارد!
    ولی فعلا پشیمون نیستم از تصمیمم تا اینجا :) بقیه‌ش رو می‌سپرم به خدا.
    چقدر خوووب :-) 
     حالا انتخاب با تو! میخای مهندس تربیت کنی یا نه؟ :-D 
    پاسخ:
    منم فعلا فکر نمی‌کنم بخوام دکترا بخونم. اما تصمیم‌گیری رو می‌ذارم برای ۳سال بعد که ارشدم تموم شد :)

    سلام اگه با تبادل لینک موافقی خبر بده وبلاگت قشنگه فقط مارو هم دنبال کن 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">