خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

غر!

يكشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۱۶ ب.ظ


چند وقتیه برای پسرها یه زمین چمن مصنوعی بزرگ زدن پشت دانشکده‌ی ما. هر روز بعدازظهر خسته و کوفته از دانشکده درمیایم برگردیم خوابگاه که با یه سری پسر خوشحال روبه‌رو می‌شیم که دارن فوتبال بازی می‌کنن و واقعا بهشون خوش می‌گذره. امروز مائده گفت من واقعا حسودیم می‌شه وقتی پسرهارو می‌بینم. بچه‌های ما قبلا والیبال بازی می‌کردن جلوی دانشکده. مائده گفت یه روز ماشین حراست اومده و عصبانی گفته دخترها حق ندارن بازی کنن. (بعد از اون اتفاق هم کلا تور والیبال رو کندن و بردن!!) با مائده و عطیه وایساده بودیم و به زور می‌خواستیم بگیم چیزهای امیدوارکننده و خوبی هم برای ما وجود داره! و خب راستش تهش به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم. یعنی واقعا فکر نمی‌کنم چیز خوب و امیدوارکننده‌ای در مورد دخترها تو ایران وجود داشته باشه. #حرص


از دیروز بسیج نمایشگاه عکس گذاشته جلوی دانشکده. مثلا لابد به خیال افشا کردن(!!) چهره‌ی آمریکای جهان‌خوار(!!) و صهیونیسم و از این جور حرف‌ها. گزارش از تعداد ترورها نوشته و این صحبت‌ها. یعنی فقط می‌خواستم برم زیر یکی از عکس‌ها بنویسم:‌ «باشه! شما خوبین!!!!»  حیف که ترم آخری حوصله‌ی در افتادن با برادران بسیج رو ندارم. دروغ چرا؟! جرئتش رو هم ندارم! ۸ترم آهسته رفتم و آهسته اومدم بعد حالا همین ۴۰ روز آخر گند بزنم به کل اون ترم‌های قبل؟! با یه نگاه سرشار از حس نفرت و انزجار از کنارشون رد شدم و رفتم فقط...


امروز روز اول همایش پنجره بود در دانشکده.کاری بسیار خوب و خوشحال‌کننده. ان‌شاءالله بعد از تمام شدنش درموردش خواهم نوشت.


+فردا!



ساعت ۱۱ شب‌نوشت(:دی): کتاب سیگنال کنارم، جزوه‌ی تمرین گراف جلوم تو لپ‌تاپ، گزارش کار آژمایشگاه فیزیک در انتظار نوشته شدن زیر دستم و من دل و فکرم جای دیگر است :)) (فکر بد نکنین :دی دل و فکرم پیش فرداست!)

  • مهسا -

نظرات  (۴)

ببخشید که مخالفت می کنم. منکر تبعیضی که وجود داره نیستم ولی واقعا دخترها ( به طور مشخص تر دخترهای دانشکده فنی) هم تلاش خاصی برای فشار آوردن به دانشگاه برای  رسیدن به حقوقشون نکردن. همین امروز افتتاحیه! زمین چمن بود و فرصت دیده شدن و اعتراض هم وجود داشت ولی واقعا چند نفر از بچه های دانشکده حاضرن کوچکترین هزینه ای بپردازن؟
پاسخ:
روز جشن فارغ‌التحصیلی ما بچه‌ها یه تئاتر چند دقیقه‌ای در اعتراض به این قضیه‌ی اختصاصی بودن زمین چمن اجرا کردن ک هخیلی تاثیرگذار بود. از اون طرف امضا جمع کردن برای پوشیده شدن زمین چمن که بدون منع حراستی توسط دخترها هم قابل استفاده باشه. درست می‌گید. نمی‌دونم دیروز چرا هیچ کس کاری نکرد. شاید دلیلش این بود که امتحان داشتیم و درگیر امتحان بودیم و من خودم اصلا متوجه نشدم این همه سر و صدا برای افتتاح زمین چمنه!!! آخه نمی‌دونستم زمین چمن هم نیاز به افتتاح داره! ولی به هرحال ما هم داریم تلاشمون رو می‌کنیم. به خصوص که من که قرار هست تو فنی بمونم، دوست دارم بایستم در برابر این فشارها و تبعیض‌ها...
سلام
راجع به اون زمین چمنه منم دقیقا همین حس رو دارم. زمین بغلی‌اش هم زمین بسکتباله. البته توی اون سالن سربسته‌هه برای خانوما کلاس ایروبیک هست ولی پولیه. ولی به نظرم آدم باید یه ذره سماجت به خرج بده و بره توی این زمین‌ها بازی کنه. اگر دوباره زمین والیبال برپا بشه و کسی پایه باشه من خیلی دوست دارم اینکارو بکنم. قبلا یه سالن سرپوشیده بود که دخترا هم می‌تونستن برن والیبال بازی کنن ولی الان اونو از جا کندن!
پاسخ:
سلام.
:(
از اون باری که حراست اومده بچه‌ها رو جمع کرده به دخترا برخورد و دیگه دوست ندارن اون برخورد باهاشون بشه. برای همین هم هست که دیگه نمی‌رن... :(
اتفاقا امروز داشتم فکر می کردم زنان در ایران چقدر خموده هستند... پشت خونه ما یک زمین چمن هست که گاهی تیم های فوتبال دختران در آن تمرین و بازی می کنند...
پاسخ:
:(( خوشا به حالشون...
یه سری هستند از اون سر بوم می افتند...
حرص نخور
این نیز بگذرد
نسل به نسل داره اوضاع عوض می شه ، ایران آینده اینطوری نخواهد بود
(البته من به شخصه یکم می ترسم نسل آینده دیگه از اینور بوم بی افتند :)) )
پاسخ:
امیدوارم این نیز بگذرد!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">