خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

خسته‌م از آدم‌ها

دوشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۴۸ ب.ظ


گفتگوی معمول این روزهای من:
اون:سلام. چقدر وقته ندیدمت. خوبی؟
من: مرسی خوبم. اینقدر واحدام زیاده که همش سر کلاسم. واسه همین نمی‌بینیم :)
اون:اپلای کردی دیگه؟
من: نه.
اون: سال دیگه اپلای می‌کنی؟
من: نه.
اون: پس چی؟!!
من:‌کنکور دادم.
اون:  :o :o :o :o :o ~X( ~X( ~X( ~X( چراااااااااااااااااا؟
من: چون آمادگی رفتنو نداشتم.
اون: خیلی احمقی.
و فحش‌های زیاد دیگر...
اون: نمی‌بینی شرایط اجتماعی رو؟! خیلی داره اینجا بهت خوش می‌گذره؟!
من:  من اگر برم هم برمی‌گردم ها! من برای فرار از شرایط اجتماعی که در باقی موندنش نقش دارم صددرصد با سکوتم، به فکر اپلای کردن نیستم ها!‌صرفا اهدافم علمیه!
اون:  :o بس که خری!

و من هنوز در حسرت اینکه یه نفر به جای اینکه ازم بپرسه چرا اپلای نکردی؟ بگه چه خوب که خودت راضی‌ای از کاری که داری می‌کنی و راهی که داری می‌ری. یا بپرسه برنامه‌ت چیه برای زندگیت... یا ...

خسته شدم راستش دیگه از جواب دادن به این سوال انرژی‌خور... فکر کنم تا حالا فقط یه نفر بوده که باهام بحث نکرده دراین مورد و به عنوان یه fact پذیرفته این تصمیم منو.

  • مهسا -

نظرات  (۶)

  • مجتبی و‏او
  • در شرایط فقر عده ای دست آویزی پیدا می کنند تا پزش را جلو بقیه فقرا بدهند.
    سلام
    رفتن و ماندن خوبیها و بدیهای خودش را داره. تو سن و سال تو فقط خوبیهای رفتن را میبینن. برای تصمیم گیری باید افق های دورتر راهم ببینی. اگر هدفت صرفا علمی است هم که هنوز بعیده ایران برات جای پیشرفت نباشه.بهرحال امیدوارم درست تصمیم گیری کنی.
    پاسخ:
    سلام:)
    درست می‌گید.
    ان‌شاءالله بهد از ارشد :)
    خوشحالم که در تصمیمت ثابت قدم هستی و امیدوارم ماندنت در ایران برای خودت و برای خانواده ات و برای جامعه سرمنشا خوبی و خیر باشد
    پاسخ:
    ممنونم :)

    شاید دو پهلو نوشتم. منظورم این بود که انسان  باید اونقدر ارزشهایی که بر مبناش تصمیم گیری میکنه براش واضح باشه که در اینده بخاطر تصمیمی که امروز گرفته حسرت نخوره.

    .

    . تو پرانتز نه اپلای  همچین اش دهنسوزیه نه جامعه ما و شرایط اجتماعیش اونقدر نا بسامان

    پاسخ:
    شرایط اجتماعی ما که والا از نابه‌سامان گذشته دیگه...
    ولی من به دلایل دیگری اپلای نکردم که ...
    :| :( :/ :\ :((
    :همدردی
    پاسخ:
    :(

    رفتن یا نرفتن مهم نیست. اینکه دیگران چی میگن هم مهم نیست. مهم اینه که آدم تکلیفش رو با خودش مشخص کنه. حالا بر اساس هر ارزشی که تو ذهنشه. حسرت خوردن اصلا جالب نیست خواه رفته باشی خواه نرفته باشی!

    پاسخ:
    کی گفته من حسرت می‌خورم؟!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">