خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

چالش کتاب :دی

چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۸:۱۳ ب.ظ

کپی شده از فیسبوکم :)

خب:)
و اما من و چالش قشنگی که بهنوش عزیز لطف کرده و من رو بهش دعوت کرده. ۱۰ کتاب برتر که خوانده‌اید...
من تا قبل از دانشگاه همه‌ی زندگیم کتاب‌هام بود! ولی متاسفانه با ورود به دانشگاه فاصله گرفتم از کتاب خوندن.
از بین اون همه کتاب انتخاب ۱۰تاشون خیلی سخت بود! خیلی! با این حال سعی کردم اونهایی رو انتخاب کنم که یا بهم چیزی افزودند مثل کتاب «جاناتان، مرغ دریایی» و یا اینقدر خاطره‌انگیز بودند که نتونم از کنارشون بگذرم مثل هفت جلد هری‌پاتر

۱- قلعه‌ی حیوانات و ۱۹۸۴- جورج ارول. این دو تا کتاب رو در کنار هم آوردم چون به نظرم یه جورایی در امتداد هم هستند. هر دو کتاب بی‌نظیرند و دید سیاسی و انسانی فوق‌العاده‌ای توشون نهفته هست.
۲- بار هستی- میلان کوندرا. این یکی از چند تا کتابی بود که به مناسبت تولد بیست‌سالگیم هدیه گرفتم :)‌ باتشکر زیاد از بهنوش، مریم و شادی. :)

کتاب خیلی زیبا و پرمفهومی بود و تا مدت‌ها مفاهیمش ذهنم رو درگیر خودش کرده بود.
۳- خرمگس- اتل لیلیان وینیچ. در مورد این کتاب هیچ حرفی نمی‌زنم! فقط توصیه می‌کنم حتما حتما حتما در اولین فرصت مطالعه‌ش کنید.
۴- هری پاتر- جی.کی.رولینگ. کتابی که دوران نوجوانی هم‌سن و سال‌های من رو لذت‌بخش و هیجان‌انگیز کرد انتظار برای آمدن هر جلدش... خیال‌بافی‌هامون درمورد شخصیت‌ها و اتفاقاتش... در یک کلام خاطره‌انگیزترین کتاب‌هایی که خوندم
۵- جاناتان مرغ دریایی- ریچارد باخ. اولین بار این کتاب رو دوم دبستان از کتابخانه‌ی مدرسه به امانت گرفتم و خواندم. خب راستش فکر می‌کردم یه کتاب بچگانه(متاسفم که هنوز نمی‌دونم املای صحیح این کلمه، «بچگانه» هست ویا «بچه‌گانه»!!) هست! کتابی درمورد یک مرغ دریایی! حتی شاید فکر می‌کردم چیزی در حد جوجه‌اردک زشت باشه :)) اون زمان این کتاب رو خواندم و طبیعتا چیزی ازش نفهمیدم! ولی تو ذهنم موند تا وقتی دبیرستان بودم بارها و بارها و بارها خوندمش و هربار بیشتر به عمقش پی بردم. کتاب کوچک و کم‌حجمی هست. خوندنش رو از دست ندید
۶- سمفونی مردگان- عباس معروفی. کسی که قلمش واقعا من رو به تحسین وامی‌داره
۷- مسئولیت شیعه بودن- دکتر علی شریعتی. فکر نکنم جای صحبتی درموردش باشه.
۸- نمایشنامه‌ی دیکته و زاویه- غلام‌حسین ساعدی. من زیاد اهل نمایشنامه خواندن نیستم. ولی این دو نمایشنامه عالی بودند
۹- مرشد و مارگریتا- میخائیل بولگاکف. فیلم «گاهی به آسمان نگاه کن»آقای کمال تبریزی رو اولین بار از شبکه ی ۴ دیدم. خیلی دوست داشتم فیلم رو. و در تیتراژ پایانی فیلم نوشته بود اقتباسی آزاد از کتاب مرشد و مارگریتا. به همین دلیل خوندمش. دوستش داشتم. با تمام عجیب و غریب بودنش!
۱۰- عقاید یک دلقک- هاینریش بل. کتابی بود زیبا و تلخ.

دلم می‌خواست می‌شد «قرآن» و «نهج‌البلاغه» رو در این لیست بنویسم. ولی متاسفانه هیچ‌کدومشون رو با عمق کافی مطالعه نکردم...


  • مهسا -

نظرات  (۱)

تبریک میگم به خاطر مطالعاتت.... من اصلا به کتابهای غیر درسی علاقه ای ندارم بجز روانشناسی و آشپزی!!!! مجله و روزنامه هم تازه چندساله علاقه مند شدم :دی

همچین آدم اهل مطالعه ای هستم من......

پاسخ:
:))
من خیلیییییییییی کتاب می‌خوندم...
ولی دیگه دانشگاه متوقفم کرده تا حد زیادی... محدود شدم به همشهری داستان خوندن!!
همین الان هم یه کتاب رو تموم کردم که دیگه فعلا کلا بذارم کنار کتاب متفرقه خوندنو :دی دارم از آخرای تابستونم لذت می‌برم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">