خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

خداحافظ آقای وزیرِ دانایِ علوم...

چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۲۴ ب.ظ

رضا فرجی‌دانا:
از شهید چمران پرسیدند که تخصص یا تقوا؟!
شهید چمران پاسخ داد: تقوی از تخصص مهم‌تر است. ولی کسی که تخصصی را ندارد و کاری را می‌پذیرد، تقوی ندارد.


:( :آه


پ.ن: هرچند که خوشحالم از برگشتن آقای وزیری به دانشگاه که استاد محبوب دانشکده هستند.

باز هم می‌گویم یاد آن روزی می‌افتم که سر کلاس میکروی استاد منفور نشسته بودیم. محسن هی تک به تکمان را می‌برد پشت در کلاس ۱۰ که تدریس وزیر علوم آینده را ببینیم...و ما هی ذوق می‌کردیم که همچین آدم دانشمند معروف به اخلاق بی‌‌نظیری می‌رود که بشود وزیر علوم کشورمان!! می‌رود که بشود جایگزین چه کسی؟!!!! جایگزی کامران دانشجو...

و آه می‌کشم به یاد این یک سالی که بهترین سال دانشجوییمان بود...محیط بانشاط و پرامید دانشگاه...

:)




پ.ن: یـــــــــــِـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــس!

«پس از برکناری ˈرضا فرجی داناˈ وزیر علوم توسط نمایندگان مجلس، روحانی در احکام جداگانه ای ˈمحمدعلی نجفیˈ را به عنوان سرپرست وزارت علوم و فرجی دانا را به عنوان مشاور رئیس جمهوری در امور علمی و آموزشی منصوب کرد.»

منبع: ایرنا

  • مهسا -

نظرات  (۱۲)

من از برکناری ایشون متاسف شدم. امیدوارم برای شخص خودشون و برای دانشکده روزهای بهتری پیش رو باشه.
پاسخ:
بله بله واقعا :) از برگشتنشون به دانشگاه خوشحالم ولی...

عزیزم من بی احترامی ای در حرفات ندیدم ولی تعصب روی استاد مورد علاقه ات تو حرفات موج میزنه که اون هم قابل ستایشه

خوبه که ما بتونیم ضمن حفظ روابط و احترامها نظرات مخالفمون را بگیم و بشنویم. من فقط خواستم بگم زیاد ذهن خودت را درگیر نکن. اولا که اتفاق بدی نیفتاده. به نظر من بهتر هم شد. کسی با این معلومات باید به دانشگاه برگرده و مدیریت باشه براس مدیرانی که اطلاعات علمیشون درحد قابل قبولیه نه لزوما تا این حد بالا! شنیدم دکتر خاکی صدیق هم شده رئیس دانشگاه خواجه نصیر. من واقعا از این خبر ناراحت شدم! چه دانشجوها که فرصت شاگردی ایشون را از دست میدن....!!!

بعدش هم من اصلا از سیاست بیزارم. در هر نوعیش. حتی  قاطی شدن دین و سیاست هم از نظر من جالب نیست!!! و وزارت یک سمت سیاسی در ایران محسوب میشه. همین :)

امیدوارم یک سیاستمدار دلسوز، متخصص، دانا و باتجربه جای ایشون را بگیره.

من نسبت به وزیر بهداشت هم این حس را دارم!!! خیلی آدم باسواد، باتجربه و دلسوزیه تا الان که خوب بوده امیدوارم بتونه از پس سیاستمداریهای وزارت هم  تا آخرش بخوبی بربیاد. نگرانشم ;)

پاسخ:
بله راستش منم خوشحال شدم که ایشون به دانشگاه برمی‌گردن. در واقع بچه‌های مخابراتی هم خیلی بیشتر از من خوشحلا شدن از برگشتن ایشون به دانشگاه. اما از وحشتناک بودن جلسه‌ی استیضاح چیزی کم نمی‌کنه این... و امیدوارم وزیر بعدی هم از نظر بینش به همین خوبی باشه.
ما هم دکتر خسروی رو از دست دادیم وقتی شدن معاون آموزشی دانشکده. چون از وقتی معاون شدن دیگه درس نمی‌دن و ترم پیش یه دانشجوی دکترا شد استادمون به جای ایشون و این ترم هم یه خانم دکتر از دانشگاه اصفهان قرار هست برامون بیان...
کاملا حرفتون رو قبول دارم از این لحاظ.

بله دلایل را گوش دادم و میدونم تا چه حد نظرات افراط گرایانست و تا چه حد محافظه کارانه ولی چون فقط همون دلایل نماینده ها را شنیدم میدونم که اطلاعاتم کامل نیست. گرچه هیچ کس به مدیریت ایشون شکی نداره ولی همونطور که گفتم تاکید میکنم وزیر یک کشور سمتیه که نمیتونه دور از سیاست باشه. اینکه شما هم هرکسی با نظرت مخالفت میکنه را به بدترین نحو جواب میدی درک میکنم

 هم به لحاظ آشنایی و هم دانشگاهی بودن با دکتر فرجی میتونه باشه(که از نظر اخلاقی و علمی واقعا آدم موجهی هستند و به دل میشینن)  هم احساسات شدید سن شما که کم کم که به سن من برسی از اون اوج میفته!

اینکه کسی که جای ایشون میاد لیاقت بیشتری دارن یا نه یا اینکه واقعا سیاست مدارهای ما همه دارن شرافتشونو میفروشند یا نه را من نمیدونم و نظری ندارم ولی من هم مثل شما تو دوران وزارت ایشون دانشجو بودم و با گوشت و خونم اوضاع نابسامان بورسیه ها و .... را حس کردم.

اینکه من و شما با هم کلنجار بریم مهم نیست تصمیمیه که از ما بهتران گرفتند. فقط امیدوارم کسی بر مسند بشینه که هم از نظر علمی هم از نظر عملی بتونه گره ای از مشکلات جامعه ما حل کنه.

پاسخ:
ببخشید :( من قصد نداشتم بد جواب بدم!
عذرخواهی می‌کنم اگر بی احترامی کردم. شما از من خیلی بزرگترید. منم خیلی روی احترام به بزرگتر حساسم. ببخشید لطفا :(

راستش من مدتیه میخوام بدونم دلیل استیضاح چی بوده و... ولی اصلا وقت اینکارها را ندارم تا اینکه اون روز نظرات نماینده های موافق و مخالف را شتیدم. بنظرم آمد که گرچه ایشون استاد بسیار فهیم و دانایی هستند ولی همون بهتر که وارد حیطه سیاست نشن. وزارت بدون درنظر گرفتن سیاست امکان پذیر نیست و فردی با این روحیه علمی همون بهتر که وقت و انرژیش را صرف علم بکنه تا سیاست. نه از باب اینکه از سر این مملکت زیادیه!!!!!!!!!! از اون جهت که سیاست آدمهای خاص خودش را میخواد که اون آدمش نبوده گویا( طبق اطلاعات نصفه نیمه ای که بدست آوردم)

پیشنهاد میدم تو هم  در مسائل روزمره زندگیت خیلی احساساتی تصمیم گیری نکنی.

 واقعیت زندگی اصلا کاری با احساسات نداره. یا جبره یا منطق!

پاسخ:
از شما بعیده الهام خانوم...
ما داریم با گوشت و خونمون حس می‌کنیم تفاوت دانشگاه رو پیش و پس از وزارت ایشون!!
ایشون هم مدیریت خوب بلدن اتفاقا... کم مدیریت نکردن که.
بله آدم سیاسی نیستن از این لحاظ که حاضر نیستن مثل سایر سیاستمداران شرافتشونو بفروشن.
واقعا گوش دادید دلایل مواقان استیضاحو و باز اینو می‌گید!؟!!!
خب پس مهسا در و تخته با هم جورن :))
پاسخ:
:))))))))))
دکتر احمدی همسر دکتر فرجی هستن و فیلد تخصصیشون هم گرانش و کیهان شناسیه ولی من باهاشون تا حالا درس نداشتم نمیدونم چجورین ولی گویا خیلی مهربونن :دی

همسر دکتریزدانی هم دکتر دلدار هست با تخصص ذرات بنیادی، بهتره کلا راجع بهش حرفی نزنیم :دی
پاسخ:
دکتر یزدانی خیلی بده :))
خانومش رو نمیدونم :))
  • سعیده زارع
  • همسر دکتر فرجی تو دانشکده ما استاده :دی
    پاسخ:
    به به :)‌اسمشون چیه؟ استاد خوبی هستن؟
    همسر دکتر یزدانی استاد تمام شبکه‌ی ما هم دانشکده شما استاده!‌نمی‌شناسی کیه؟
  • سعیده زارع
  • خدا رو شکر روحانی آدم منطقی و عاقلی به نظر میاد :)
  • الهه نوراللهی
  • اگه سخنرانی آقای روحانی رو در جمع "علما،فضلا و طلاب استان اردبیل" رو نگاه میکردی، ایشون بسیار گرفته حال (؟!) بودن،بعدش چنتا حرف زدن و اینکه اقای نجفی راه ایشون رو ادامه میدن و حالشون به نسبت بهتر شد.
    این حرف آقای فرجی هم زیبا بود: ب ین مضمون که "نمیتونم آخرت خودمو بدم دست دنیای چند نفر. :)
    پاسخ:
    بلی بلی دیدم :)
    آره حرفش خیلی قشنگ بود. دمش گرم :)
    کلا تنها وزیری بود که واقعا دوستش داشتم. فراتر از احترام. اونم به خاطر این بود که از دانشگاه می‌شناختمشون.
    ممنون بابت مطالب زیبا و خوبتون معلومه زحمت کشیدید
    البته نظر بنده عام بود .. خدای ناکرده توهین نشود به وزیر به زعم شما(:دی) دانایتان :)
    و همچنین از سر این مملکت هیچکس زیاد نیست!  نمیدونم چرا بیاد این داستان افتادم :
    "آنکه آمده بود پشت تریبون معرفی کند. سنگ تمام گذاشته بود. گفته بود: «اگر برای بقیه لباس روحانیت افتخار است، ایشان (شهید مطهری) خودشان افتخار این لباس هستند.» سخنران که آمد پشت تریبون، حسابی عصبانی بود، گفت: «آقا! من در تمام عمرم یک افتخار بیشتر ندارم. آن هم همین عبا و عمامه است. این حرف ها چیه که شما می زنی؟!»"
    پاسخ:
    :)
    می دانید؟ ... و امان از وقتی که کار را بدهی دست یک متخصص بی تقوا ...
    پاسخ:
    و وزیر دانای ما یک متخصص باتقوا بود :)
    حیف که از سر این مملکت زیادی بود...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">