خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

زندگی مجازی

چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۵۸ ب.ظ
دقیقا دو هفته پیش، در وبلاگی متنی خواندم که بسیار به دلم نشست. چرا که دقیقا توصیف خودم بود. 

آدم کتبی...
خب، من هم دقیقا آدم کتبی هستم. 
«آدم کتبی از مبدعان اس‌ام‌اس٬ ایمیل و حتی چت ممنون است٬ خاک پای‌شان است. تمام‌قد جلویشان بلند می‌شود که این امکان را دادند که وسیله‌ی ارتباطی‌اش از دهان به انگشت تغییر کاربری بدهد. آدم کتبی آدم بلاگ است. حرف‌هایش را می‌نویسد. نوت می‌کند٬ کامنت می‌گذارد. »
من هم شده‌ام یک آدم به‌شدت کتبی و مجازی. خودم را یکهو از شبکه‌های اجتماعی پاک کردم تا برگردم به دنیای حقیقی آدم‌ها. تا مجبور شوم توی چشم آدم‌ها نگاه کنم و حرفم را بزنم به‌جای آن‌که حرف‌هایم را در غالب چت و sms بنویسم.
وقتی عمویم از آلمان زنگ می‌زند، با تک‌تک اعضای خانواده صحبت می‌کند. وقتی به من می‌گویند بروم پشت تلفن همیشه برایم زجرآور است. همیشه حرفی به‌جز سلام و احوال پرسی و بعد از یک سکوت طولانی، «کی می‌آید ایران؟» برای گفتن ندارم.
نمی‌دانم این ویژگی ذاتیست یا اکتسابی. نمی‌دانم آیا من تا آخر عمر محکومم به کتبی بودن یا نه. به سکوت در جمع. به پرانرژی و پرحرف بودن در محیط مجازی و کتبی. نمی‌دانم. ولی سعیم را می‌کنم که اگر اکتسابیست دورش بیندازم این ویژگی را.
خودم را از شبکه‌های اجتماعی محو کردم تا کمی تمرینِ شفاهی‌بودن بکنم.
وبلاگم را اما زیاد دوست دارم. از وقتی کامپیوتر را شناختم، یعنی از روزهای اول راهنمایی، وبلاگی هم دنبال خودم کشیده‌ام. فعلا خودم را قایم می‌کنم توی همین وبلاگ :)
  • مهسا -

نظرات  (۲)

به نظرم تمرین کردن خیلی موثره. من هم تا حد زیادی این جوری بودم. الان کمی بهترم!!
به نظرم کاملا یه ویژگی هستش که میشه با تمرین درستش کرد. شاید آدم به صورت ذاتی اینطوری باشه ولی می‌تونه با تمرین عوض کنه خودش رو. من هم همین‌طور هستم و این ویژگی رو به ارث بردم ولی یه مدته دارم تلاش می‌کنم تغییرش بدم و کاملا موثر بوده. خلاصه که تو می‌تونی :)
پاسخ:
خداروشکر :) دل‌گرمی خوبی بود! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">