خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

اقتصاد

پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۳۲ ب.ظ

من درحال گذروندن یه course آنلاین microeconomics، خوندن اسلایدهای درس مبانی علم اقتصاد که در دانشگاه شریف برای بچه‌های کارشناسی ارائه می‌شه به عنوان درس اختیاری، و در حال گذروندن درس نظریه بازی‌ها در دانشکده اقتصاد که پیشنیازش اقتصاد خرد هست:

چرا در کنار اون همه درس مزخرف عمومی که نه به درد دنیامون می‌خورن نه آخرت و فقط باید پاس بشن، یه درس ۲واحدی اقتصاد برامون اجباری نمی‌ذارن که تو درس مهندسی اینترنت وقتی استاد داره از توجیه اقتصادی طرحهامون حرف می‌زنه و اینکه باید حتما یه ایده اقتصادی پشت هر پروژه ‌مون باشه، عین... استاد رو نگاه نکنیم؟!‌:|

اقتصاد واقعا هیجان‌انگیزه! وقتی آدم کم‌کم می‌تونه توجیه کنه همه پدیده‌های دور و برش رو...


بعدانوشت:‌یکی از تنها دل‌خوشی‌های من در این ترم با درسهای دوست نداشتنیش از بین رفت... coursera دانشجویان ایرانی رو تحریم کرد و من دیگه نمی‌تونم به گذروندن course های آنلاینم ادامه بدم... :-<


  • مهسا -

نظرات  (۶)

مهسا جان، شاید تا الان خودت باز سر زده باشی، دیده باشی...
ولی من توی همین کورس ارا الان میرم و میام و مشکلی ندارم. :)) یعنی به منم گفت که تحریمید و اینا و نذاشت وارد حسابم بشم، ولی واسه وارد شدن به سایت، با فیلترشکن رفتم و شد و دیگه گیری هم نداد. و من ویدئوهاش رو می گیرم الان و درسنامه هاش رو و اینا. یعنی واسه من میشه این طوری.
حالا یه امتحانی بکن باز، شاید این جوری راه دررو رو واسه مون باز گذاشته باشن که رعایت حالمون رو کرده باشن.

هم... نظریه بازی ها دقیقا چی سرش تدریس می شه؟ چقدر آدم باید ریاضی بلد باشه واسش و کلا اگه حوصله ت می کشه بگی، دقیقا بحثش روی چی هست و ...؟

واسه اقتصاد خرد، چه منابعی می خوندین؟ می تونم اسلایدهاش رو ازت بگیرم؟ 


سلام
تو که توی اقتصاد درس گرفتی، به نظرت سطح و جو دانشکده اقتصاد تهران چطوریه؟ دانشکده مدیریتش رو هم میدونی مثلا؟
دانشجوها، اساتید درسا کلا همه چی.
به عنوان رشته اصلی و یا رشته دوم واسه کسی که رشته اصلیش مهندسیه.
کلا چطوری دیدیش تا به حال؟ هم اقتصاد هم مدیریت. هدفم لیسانسه نه تحصیلات تکمیلی.
پاسخ:
سلام. راستش این درسی که من دارم می‌گذرونم مثلا درس سختشون حساب می‌شه که واسشون اختیاری هم هست و دیگه خیلی شاخ‌هاشون میان برش می‌دارن. ولی خب... راستش اصلا قوی نیستن! یعنی استاد ۲جلسه متوالی ۹تا مثال عین هم داره روی یه موضوع حل می‌کنه و بازه م غلط حل می‌کنن! جو و فازشون هم با ما مهندسی‌ها خیلی فرق داره...شاید چیزی نباشه که ما می‌پسندیم. تازه اقتصاد تهرن خیلی خوبه... وقتی پای ریاضی می‌آد وسط استاد و دانشجوها همه با هم هنگ می‌کنند!
مدیریت رو نمی‌دونم. اطلاع ندارم. ولی فکر نکنم بهتر از اقتصاد باشه.
به‌عنوان رشته‌ی دوم خوبه. ولی به‌عنوان رشته‌ی اول اصلا.
برای تحصیلات تکمیلی هم آدم اگر بخواد بره سراغ اقتصاد یکی از بچه‌هایی که خودش الان ایران نیست و داره دکترای اقتصاد می‌خوته، فقط و فقط باید شریف خوند این رشته‌هارو...!
الان به جرئت می‌گم که درسی رو که تو نصف جلسه تو دانشکده‌ی ما ارائه می‌شه استاد داره تو ۵ جلسه درس می‌ده... و حرص ما دراومده دیگه! بعد تازه TA که اومده بود سر کلاس کلی اصرار داشت که این درس سخته و نمره‌هاتون کم می‌شه و ... بعد هرکی از دانشکده‌ی ما برداشته این درس رو بیست شده!

واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باورم نمی‌شه!! چرا تحریم کرده :((
منم خیلی دوست داشتم course هاش رو...
پاسخ:
اوهوم :(‌تازه ۲-۳ روزه اینجوری شده. معذرتخواهی هم کردن و گفتن که آمریکا تشخیص داده شده که این سایت هم جزء "خدمات" محسوب می‌شه و خدمات برای کشورهای ایران و کوبا و چند کشور دیگه تحریم هست. واسه همین به ما دستور دادن که تحریم کنیم. بعد گفته بود که داریم مذاکره می‌کنیم با سازمان نمی‌دونم چی چی آمریکا که بتونیم استثنا بگیریم ازشون...
واقعا؟ چه بد... من تازه توش درس گذارنده بودم  خبری از تحریم و ... نبود!
پاسخ:
منم ۳ ساله دارم توش درس می‌گذرونم. تازه دو سه روزه اینجوری شده :( خیلی هم معذرتخواهی کرده از آدما و گفته که داریم مذاکره می‌کنیم با سازمان نمی‌دونم چی چی آمریکا که بتونیم استثنا کنیم خدمات آموزشیمون رو و این حرفها...
کلا ما اگه بحث های مدیریت و اقتصاد را بهش توجه میکردیم و میشدن جزو رشته های مورد علاقه نفرات اول کنکور الان وضع کشور این نبود!!!!
پاسخ:
واقعا :|
  • سعیده زارع
  • چه ضد حالی!
    من قبلا 20 تا وبسایت آموزش رایگان برنامه نویسی پیدا کرده بودم که نصفشو ایران فیلتر کرده بود،نصفشم اونا آی پی ایران رو تحریم کرده بودن 
    :دی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">