خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

همینجوری!

پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ق.ظ

من جدیدا پی بردم که مرحله ای هست تو زندگی دخترهای دور و اطرافم تو دانشگاه و دوستهای قدیمی دبیرستان و اینها که خیلی خیلی مرحله مهمی حساب میشه و رسیدن بهش یه تکامل اساسی تو زندگی حساب میشه و وقتی بهش می رسن، بقیه بهشون تبریک میگن به خاطر این شجاعت و رسیدن به این مرحله از رشد...
این مرحله که جدیدا دوستهای دانشگاه و دبیرستان من دارن یکی پس از دیگری یهش نائل میشن، مرحله ایه که طی اون شخص مورد نظر عکس بی حجاب خودش رو تو فیسبوک قرار میده. بعد حالا هرچی که این عکسه بی حجاب تر باشه، مرحله رشد دوستمون بالاتر بوده! و تبریکهایی که بهش گفته میشه خیلی صمیمانه تر و شدیدتره.ایضا لایکهای عکسش توسط پسرهای دور و بر هم بیشتر میشه!
من اینقدر از دنیا عقبم که حتی هنوز نفهمیدم این مرحله واقعا جزء مراحل رشد حساب میشه، چه برسه که بخوام برای رسیدن بهش تلاش کنم.
بحث من سر حجاب نیست ها!اصلا!از نظر من حجاب یه مسئله و تفکر شخصیه و به هیچ کس دیگه هم ربطی نداره. اصلا هم فکر نمیکنم کسی که حجاب نداره قراره بره جهنم!!! فقط بحثم اینه که یه نفر که تا مدرسه بوده چادری بوده، حالا هرقدر هم میخواد تغییر بکنه، چرا باید این کار رو تو فیسبوک انجام بده؟ چرا یه عکس خیلی خیلی بازِ ... کلا من با این قضیه گذاشتن عکسهای خصوصی و شخصی تو فیسبوک مشکل دارم....
خلاصه اینکه، دعا میکنم هیچ وقت کسی بهم تبریک نگه به خاطر رسیدن به این مرحله... (ان شاءالله هیچ وقت بهش نرسم...)

  • مهسا -

نظرات  (۵)

کجایی مهندس؟؟؟

حالا چون اسم وبلاگ خوابگاه نوشته است و شما خوابگاه نیستی نباید تا مهر آپ کنی؟؟؟؟

پاسخ:

سلاااااااااااااااااااااااام :) دلم برای شما و حورا خانوم تنگ شده کلی! این روزها درگیرک ار شدم اینقدر که اصلا وقت نمیکنم بیام چیزی بنویسم! دیروز ثبت نام خوابگاه بود.برداشتن همه اتاقامونو 5نفری کردن و ما رو فرستادن ساختمون 70.فیض رو دادن به سال چهارمیها. 2تا هم اتاقی تربیت بدنی هم داریم!! :( خدا به دادمون برسه!

بنده که نظرم رو در ایمیل ها داده بودم :) 
البته یک وقت ها تبریک داره چون بعضی ها به زور خانواده حجاب میذاشتن و خوب حالا به نوعی تونستن در برابر اونها بایستن !!
پاسخ:
خو اینا هیچکدوم اینجوری نبودن! اجباری وجود نداشته واسشون!
بعد جالبیش اینکه یکیشون جانشین فرمانده بسیج بود تو دبیرستان!! و کلا به همه گیر می داد!بعد حالا...
در مورد اونایی که دور از وطن زندگی میکنن و احساس تنهایی میکنن و دیگه نمیتونن حجابشون را ادامه بدن قابل درکه. ولی اینجایی ها چرا؟؟؟
پاسخ:
دقیقا...

فیسبوک یه محیطی شده که ریزه ریزه ذهن آدمها را به این مرحله از تکامل میرسونه!همه که مثل شما خوددار نیستند....;)

لایک و تبریک هم یه مقداریش از جوگیری آدمهاس و یه مقدارش هم .... کلا بی ایمان تر شدیم متاسفانه.... و ملاکهامون غربی تر...

پاسخ:
متاسفانه...
آخه وقتی میبینم این میزان تشویق ها رو برای رسیدن به این شجاعت واقعا میمونم چی بگم...
خدا آدمو حفظ کنه واقعا!
  • زهرا نادری
  • :|||
    حرفم از لایک گذشته دیگه!
    ولی حالا واقعاً کسی تبریک میگه؟ اینجوریش رو دیگه ندیده بودم. :|
    پاسخ:
    اوهوم...این چند وقت پشت سرهم چند تا از دوستهام...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">