خوابگاه‌نوشته‌ها

خوابگاه‌نوشته‌ها

تا ۷ سال قبل برای من فقط یک "هم" معنی داشت و آن هم هم‌وطن بود! می‌فهمیدم که در غربت چقدر وطن می‌تواند بشود نقطه‌ی مشترک و پیدا کردن یک هم‌وطن چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! از وقتی خوابگاهی شدم، "هم"های جدیدی برایم معنا پیدا کرد!شاید برای کسی که زندگی خوابگاهی را تجربه نکرده باشد، "هم اتاقی" هیچ مفهومی نداشته باشد!می خواهم اینجا خاطرات "هم اتاقی" بودنم را بنویسم...

بایگانی
پیوندها

عید مبارک!

يكشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۵۱ ب.ظ

در این آغاز بهارانه‌ی سال نو، از خداوند می‌خواهم که به همه‌ی ما بهترین‌ها را هدیه دهد. بهترین‌هایی که ما نمی‌فهمیم و فقط خدا می‌فهمد و البته بینش و معرفتی بدهد برای آن‌که بفهمیم که: :«عَسی أن تکرَهوا شَیئاً وهو خیرٌ لکم وَعسی أن تُحِبّوا شیئاً وهو شَرٌّ لکم»

 

خیلی فکر کردم که چه دعا و آرزویی برای شما بکنم که جامع باشد و کامل. اما هرچه سعی کردم نشد! هرچه سعی کردم نتوانستم دعای قشنگی بنویسم. بعد دیدم وقتی امام سجاد(ع) بهترین‌ دعاها را برای ما نوشته‌اند، چرا این همه سختی به خودم بدهم؟! بنابراین دعای پنجم صحیفه‌ی سجادیه را به شما تقدیم می‌کنم. ان‌شاءالله در حق همه‌ی مان اجابت شود این دعاها...

 

«اى خداوندى که عجایب عظمت تو پایان نپذیرد، درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را از سرگرانى در برابر عظمت خود باز دار.

اى خداوندى که زمان فرمانرواییت را نهایتى نیست، درود بفرست ‏بر محمد و خاندانش و ما را از مکافات عقوبت خویش رهایى بخش.

اى خداوندى که خزاین رحمتت فنا نشود، درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را از رحمت خویش نصیبى ده.

اى خداوندى که دیدگان از دیدارت فرو مانند، درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را به مقام قرب خود نزدیک ساز.

اى خداوندى که در برابر عظمت تو هر عظمتى حقیر نماید، درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را در نزد خود گرامى بدار.

اى خداوندى که هر نهانى پیش تو آشکار است، درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را در پیشگاه خود رسوا مگردان.

خداوندا، ما را به عطاى خویش از عطاى هر بخشنده ‏اى بى‏ نیاز گردان. به پیوند خویش وحشت تنهایى از ما دور بدار تا به بخشش تو به‏ کس جز تو نگراییم و در پناه جود و احسان تو از کس نهراسیم .

بار خدایا درود بفرست بر محمد و خاندانش و به سود ما تدبیر کن نه ‏بر زیان ما. به سود ما مکر نما نه به زیان ما. ما را پیروزى ده و پیروزى از ما مستان.

بار خدایا، درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را از خشم خود دور نگه ‏دار و در پناه خود بدار. ما را به خود راه نماى و از خود دور مدار، که هر کرا از خشم خود دور نگهدارى سلامت به دست آرد و هر که را راهنمایى به دانش رسد و هر که را به خود نزدیک گردانى سود برد.

بار خدایا، درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را از سطوت‏ حوادث زمان و شر دامهاى شیطان و تلخى قهر سلطان حفظ فرماى.

بار خدایا، هر که بى‏ نیازى یافته تنها به فضل و قوت تو یافته، پس‏درود بفرست بر محمد و خاندان او و ما را بى‏ نیاز گردان.بخشندگان‏ چون دست سخا گشایند، تنها از فضل انعام تو بخشند، پس بر محمد و خاندانش درود بفرست و بر ما عطا ببخشاى. هدایت‏ یافتگان تنها به ‏نور وجه تو هدایت یافته‏اند، پس بر محمد و خاندانش درود بفرست و ما راهدایت فرماى.

خداوندا، آن را که تو یارى کنى به خذلان کس زیان نبیند و آن را که‏ تو بر او ببخشایى به منع کس نقصان نگیرد و آن را که تو راه بنمایى به‏ گمراهى کس از راه نرود.

پس درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را به عزت خویش از آسیب بندگانت در امان دار و به بخشایش خویش از هر کس، جز خود، بى ‏نیاز فرماى و به راهنمایى خویش راه ما به حق بگشاى .

بار خدایا، درود بفرست بر محمد و خاندانش و سلامت دلهاى ما را در یاد کرد عظمتت، آسایش ابدان ما را در شکر نعمتت و گشادگى زبان ‏ما را در وصف احسانت قرار ده.

بار خدایا درود بفرست بر محمد و خاندان او و ما را در زمره داعیانى درآور که به تو دعوت مى‏کنند و در شمار راهنمایانى که به تو راه‏ مى‏ نمایند و ما را از خاصترین خاصان درگاه خود گردان. یا ارحم الراحمین. »
  • مهسا -

نظرات  (۴)

سال نو مبارک....
امیدوارم بهترینها برای خودت و خانواده و عزیزانت در سال جدید اتفاق بیفته....
سلام.مرسی.دعای خوبی بود دوست سمپادی عزیز.:)
موفق باشی.

مهسا خانم
مبارکت باشه سال نو. 
ان شاءالله پر از اتفاق های خواستنی باشه برات
پاسخ:
متشککککرم :)
ممنون از دعای خوبت
امیدوارم برای تو هم بهترین ها در این سال اتفاق بیفته
پاسخ:
مرسییی :*

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">